Baza Wiedzy

Retrofitting

RETROFITTING z angielskiego oznacza modernizację, doposażanie. Jest to nic innego jak dodanie nowej technologii lub funkcjonalności w celu poprawy wydajności, dodania większej liczby funkcji, poprawy komfortu i ułatwienia obsługi pojazdu. Rynek nowych samochodów jest tutaj bardzo elastyczny – producenci i dealerzy prześcigają się w ofertach oferując dodatkowe wyposażenie za określoną dopłatą. Podobnie sprawa przedstawia się dla pojazdów używanych, sprowadzanych i kupowanych z tzw. „drugiej ręki”. Ceny danego modelu bardzo mocno wahają się właśnie ze względu na wyposażenie i systemy oferowane w pojeździe. Jeśli jednak posiadasz auto używane z rynku wtórnego lub zamierzasz takie nabyć i zależy Ci na konkretnym systemie/funkcji/komponencie – wtedy z pomocą przychodzi właśnie retrofitting.
Kupiłeś auto bez kamery cofania, czujników parkowania, składanych lusterek, zdalnego odpalania, świateł do jazdy dziennej DRL, świateł przeciwmgielnych czy też halogenów lub lamp LED’owych – nic straconego, we wszystkie te (i wiele innych) systemów da się doposażyć Twój samochód.
Wszystkie nasze modernizacje wykonywane są z godnie z instrukcjami, na podstawie schematów elektrycznych producenta, na oryginalnych częściach i zestawach doposażeniowych – otrzymujesz auto dokładnie tak zrobione jak na linii produkcyjnej, tylko znacznie taniej. Firma Innocars nie wykonuje póki co doposażania pojazdów w elementy karoserii (progi, spoilery, atrapy maski i wszystkie te elementy, które wymagają lakierowania), korzystamy z zaprzyjaźnionego zakładu blacharsko-lakierniczego. Jeśli Jesteś czymś takim zainteresowany, zapraszamy zapewniamy komplementarność wykonania zlecenia dzięki rozległym kontaktom w branży automotive.

Jak działamy:

Masz auto bez fabrycznego komponentu bez którego nie wyobrażasz sobie funkcjonowania lub aspekt ten dyskwalifikuje interesujący Cię pojazd przed zakupem – zgłoś się do Innocars – pomożemy rozwiać Twoje wątpliwości i poprawimy komfort użytkowania Twojego auta. Jak pomóc sobie wzajemnie – wystarczy postąpić według następującej Kupiłeś auto bez kamery cofania, czujników parkowania, składanych lusterek, zdalnego odpalania, świateł do jazdy dziennej DRL, świateł przeciwmgielnych czy też halogenów lub lamp LED’owych – nic straconego, we wszystkie te (i wiele innych) systemów da się doposażyć Twój samochód.
Wszystkie nasze modernizacje wykonywane są z godnie z instrukcjami, na podstawie schematów elektrycznych producenta, na oryginalnych częściach i zestawach doposażeniowych – otrzymujesz auto dokładnie tak zrobione jak na linii produkcyjnej, tylko znacznie taniej. Firma Innocars nie wykonuje póki co doposażania pojazdów w elementy karoserii (progi, spoilery, atrapy maski i wszystkie te elementy, które wymagają lakierowania), korzystamy z zaprzyjaźnionego zakładu blacharsko-lakierniczego. Jeśli Jesteś czymś takim zainteresowany, zapraszamy zapewniamy komplementarność wykonania zlecenia dzięki rozległym kontaktom w branży automotive.

Procedury:

Zgłaszasz się do nas na kontakt@innocars.pl

Podajesz Markę, model, rok produkcji auta oraz jego obecną wersję wyposażenia

Dodatkowym atutem będzie podanie numeru VIN po którym będę w stanie sprawdzić obecne wyposażenie pojazdu

Piszesz w co chcesz doposażyć swoje auto

Firma Innocars sprawdza parametry techniczne i możliwości dla wykonania danej adaptacji, kupuje na własny koszt schematy elektryczne celem profesjonalnego przeprowadzenia retrofitu

Tworzymy listę niezbędnych do zakupu elementów i wyceniamy samą usługę

Firma Innocars zwraca się do nadawcy ze wszystkimi szczegółami oferty oraz wstępną wyceną i szacowanym czasem realizacji

Klient po zaakceptowaniu oferty, przyjeżdża do siedziby firmy zostawiając auto lub czekając na finał prac w poczekalni firmy

W Zakładce OFERTA > RETROFITTING znajdziesz oferowane doposażenia realizowane dla Naszych klientów. Jeśli czegoś tam nie widzisz a chcesz posiadać – zapytaj, bardzo chętnie podejmiemy się po pierwsze sprawdzenia takich technicznych możliwości jak również wykonania. Każda nowa usługa (nie robiona wcześniej) oferowana jest z dodatkowym rabatem 30% z uwagi na dłuższy czas wykonania.

Konwersja USA ➜ EU

Posiadasz lub przymieszasz się do zakupu wymarzonego auta ze Stanów Zjednoczonych – musisz pamiętać o niezbędnych przeróbkach jakich trzeba dokonać w takim pojeździe by ten był formalnie i prawnie gotowy do poruszania się po europejskich, a w tym i polskich drogach. Możesz również przeprowadzić dodatkowe adaptacje zwiększające komfort podróży, poprawiające funkcjonalności auta lecz nie są już unormowane przepisami prawa ruchu drogowego. Tak przedstawiony temat można wobec tego poszeregować na dwie grupy:

  • Niezbędne, bez których nie badania technicznego na stacji diagnostycznej i w razie kontroli policji nie utracisz dowodu rejestracyjnego
  • Opcjonalne, umożliwiające prawidłowe funkcjonowanie montowanych w aucie systemów, zwiększające komfort podróży czy obsługę pojazdów zwłaszcza tych nowszych gdzie systemy multimedialne kontrolują każdy najmniejszy podsystem pojazdu.

Jak większość z Was się domyśla lub nawet zna z doświadczenia jest bardzo wiele czynników determinujących fakt uzyskania pozytywnego wyniku w stacji kontroli pojazdów – znajomości, humor diagnosty, pogoda za oknem, dociekliwość obsługującego czy też ostatnia kontrola jaka miała miejsce danej stacji ale przede wszystkim faktyczny stan techniczny auta, którym udałeś/aś się do diagnosty. Do grupy adaptacji NIEZBĘDNYCH bez których na 99% nie uzyskasz przeglądu zaliczamy:

  • Zmiana koloru tylnych kierunkowskazów z czerwonych na pomarańczowe/bursztynowe.
  • Separacja tylnego światła stop od kierunkowskazu.
  • Separacja przednich świateł postojowych od kierunkowskazu.
  • Zmiana koloru przedniego światła postojowego z pomarańczowego na białe.
  • Montaż tylnego światła lub świateł przeciwmgłowych ( Zgodnie z polskimi przepisami o ruchu drogowym – Art. 30 prawa o ruchu drogowym – samochód MUSI mieć jedno lub dwa (rozmieszczone symetrycznie) tylne światła przeciwmgłowe).
    W samochodach z USA reflektory są symetryczne – świecą w poziomie, w Polsce zaś muszą być asymetryczne, tak by przede wszystkim prawy reflektor doświetlał pobocze.
  • Wymiana tarcz zegarów do wskazań prędkości w km/h zamiast mil/h. W myśl Polskiego prawa o Ruchu Drogowym z uwagi na fakt iż znaki drogowe posiadają ograniczenia wyrażone w km/h to takie też muszą być wskazania w pojeździe by kierowca nie musiał „w locie” przeliczać prędkości.
  • Zmiana wydechu wygiętego w prawą stronę (zdarza się bowiem że rura wydechowa jest wygięta w prawą stronę w autach z USA, jeśli kupiłeś taki pojazd to i tej przeróbki nie unikniesz).
  • Montaż „3ciego światła stop” z tyłu w autach, które takiego dodatkowego światła sygnalizującego hamowanie nie posiadają.

Spośród wymienionych wyżej konwersji część jest czysto programowa (polega na odpowiedniej zmianie kodowania, lub adaptacji lub wgrania odpowiedniej wersji oprogramowania w sterowniku odpowiedzialnym za daną funkcję) ale druga część jest już ingerencją fizyczną w zamontowany w pojeździe sprzęt (rozklejanie lamp i zmiana koloru diod w lampach LED’owych lub żarówek w konwencjonalnych, przeróbka instalacji elektrycznej i dodanie przycisku włączającego światła przeciwmgielne, demontaż licznika i zmiana tarcz itd.). Wszystko zależy od marki, modelu i rocznika auta oraz od budżetu inwestora, który MUSI daną przeróbkę wykonać by poruszać się zgodnie z obowiązującymi przepisami.

W drugiej grupie „dla wymagających” i lubiących wykorzystać wszystkie zainstalowane systemu w pełni, jak przewidział producent, znajdują się:

  • Wgranie map EUROPY i Polski do systemu nawigacji pojazdu
  • Odblokowanie parzystych częstotliwości fal radiowych (w USA wszystkie emitowane radia posiadają wyłącznie nieparzyste częstotliwości (99,7; 103,3 itd) nie można wobec tego odbierać naszych rodzimych stacji z częstotliwościami parzystymi typu 105,8; 102,4; 106,6 itd.).
  • Zmiana języka systemu multimedialnego na polski lub inny europejski w zależności od wymagań klienta.
    odblokowanie nawigacji – producent często montuje w autach takie same wersje sprzętu, blokuje natomiast niektóre funkcje tak by klient zapłacił za ich odblokowanie przy wyborze auta u dilera lub w ASO za niebotyczne kwoty.
  • Uruchomienie cyfrowego wskaźnika prędkości – wówczas nie jest konieczna wymiana tarcz licznika.
  • Uruchomienie świateł do jazdy dziennej DRL w oryginalnych lampach pojazdu lub w halogenach zderzaka.
  • Włączenie doświetlania zakrętów z halogenów przedniego zderzaka.
  • Wyłączenie lub włączenie sygnalizacji niezapiętych pasów, pozostawienia włączonych świateł i innych „niepokojących” dźwięków.
  • Uruchomienie „inteligentnych kierunkowskazów” przy zmianie pasa ruchu po dotknięciu manetki. Zmiana ilości sygnalizacji – zwykle jest to 3.
  • Zmiana lamp tylnych i przednich reflektorów na LED’owe wraz z odpowiednim programowaniem sterowników.
  • Wyłączenie systemu monitorowania spalonej żarówki po wymianie lamp na LED’owe – komputer po wymianie na LED wykrywa fakt spalonej żarówki, bo zmieniło się obciążenie sterownika. W takim układzie należy ten system wyłączyć (jeśli producent to umożliwił) lub fizycznie zmienić obciążenie układu przez dodanie elementów biernych w szeregu.
  • Wymiana przednich zderzaków posiadających odblaskowe lampy obrysowe.
  • Wiele, wiele innych, zależnych od fantazji klienta oraz możliwości technicznych pojazdu.

W firmie Innocars Poland dokonasz przeróbek/konwersji zarówno tych z grupy niezbędnych jak i opcjonalnych – wszystko w jednym miejscu z ogromnym doświadczeniem zdobytym we wcześniejszych realizacjach oraz niezliczonych ilościach godzin spędzonych przy zgłębianiu tematu i poszerzaniu wiedzy.

Import zza oceanu

Dlaczego warto sprowadzić auto ze Stanów Zjednoczonych?
Kluczowe są tu trzy czynniki czyli jakość, cena i unikatowość. Szacunkowo auta z USA są około 30%-50% tańsze – mieszkańcy Stanów Zjednoczonych rzadko decydują się na naprawy, nawet jeśli te wymagają bardzo małego wkładu finansowego. Zamiast tego wolą nabyć nowy samochód. Prywatni kupcy nie mają możliwości sprawdzenia dokładnej historii pojazdu. Pomoc Innocars jest więc nieoceniona – przed zakupem każdego pojazdu sprawdzamy pełną historię i udostępniamy ją kupującemu.
Mimo iż średni czas oczekiwania na pojazd od momentu jego wylicytowania w USA to 6-10 tygodni, to warto poczekać. Poza niższą ceną, samochody importowane z USA są z reguły w idealnym stanie technicznym, odznaczają się bardzo dobrze utrzymanym wnętrzem i doskonałym stanem zawieszenia oraz zdecydowaną unikatowością – chyba każdy z nas ma już dość popularnych passatów, którymi jeżdżą po prostu wszyscy

O czym trzeba pamiętać importując auto z USA?
Jakie modyfikacje trzeba wprowadzić? Te pytania niejednokrotnie studzą entuzjazm i powstrzymują wiele osób przed podjęciem decyzji o zakupie auta zza Wielkiej Wody. W Innocars na tej płaszczyźnie pomożemy sprawnie i profesjonalnie. Nasza szeroka wiedza oraz wielokrotnie przeprowadzane konwersje USA-EU pomaga rozwiać wątpliwości i bez problemów przejść badanie techniczne pojazdu. 
Warto po krótce wspomnieć o kilku aspektach związanych ze zmianami. Aby auto z Ameryki spełniało normy europejskie musimy m-in. uwzględnić przeróbki tj. oświetlenie (lampy, kierunkowskazy,  światła przeciwmgłowe). Inne przekształcenia o których trzeba nadmienić to adaptacja tablicy rozdzielczej i wyznacznika prędkości w modelach bez skali podwójnej. Niektóre modyfikacje nie są determinowane przez legislację, ale rekomendujemy je w celu zwiększenia komfortu użytkowania auta. Więcej o niezbędnych i opcjonalnych modyfikacjach można znaleźć w dziale : Konwersja USA-EU.

Kasowanie Crash Data

Kiedy dochodzi do zdarzenia drogowego i aktywowany zostaje czujnik  przyśpieszenia, ciśnienia czy żyroskopowy – poduszki powietrzne ulegają wystrzeleniu. Informacja o tym fakcie zostaje automatycznie zapisana w sterowniku poduszek powietrznych co skutkuje przede wszystkim WYŁĄCZENIEM SYSTEMU Airbags w całym pojeździe. Sterownik ten jest głównym elementem systemu o czym może między innymi świadczyć jego umiejscowienie – zwykle w tunelu środkowym pojazdu, pod podłokietnikiem, czyli w miejscu w którym nawet w przypadku bardzo poważnego wypadku – jest on najlepiej chroniony i spełnia swoją rolę do końca. Rola ta podczas normalnego użytkowania jest dość znaczna i polega na:

  1. Rozpoznaniu stopnia wypadku (nowoczesne sterowniki klasyfikują stopień wypadku)
  2. Autodiagnostyce systemu 
  3. Zasilaniu i wyzwalaniu poszczególnych obwodów zapłonowych – poduszek fotela, kurtyn bocznych, kolanowych czy deski rozdzielczej
  4. Analizie sygnałów z czujników rozmieszczonych w pojeździe
  5. Zapisie w pamięci błędów i usterek systemu
  6. Informowaniu o błędach w postaci palącej się kontrolki poduszek

Od momentu wypadku nawet jeśli poduszki zostaną zregenerowane lub kupione nowe to są NIEAKTYWNE. Jedyną metodą by zmienić ten stan jest wymiana sterownika i zaprogramowanie w nim numeru VIN pojazdu lub “wykasowanie” informacji o zdarzeniu z takiego modułu (tzw. Crash Data Reset).

Moduły/sterowniki poduszek powietrznych zamiennie nazywane są z języka angielskiego:

  1. Airbag Module
  2. Airbag Control Module (ACM)
  3. Restraint Control Module (RCM)
  4. SRS Airbag Control Module
  5. Airbag ECU (Electronic Crash Unit)
  6. Event data recorder (EDR)
  7. SRS Control Module (SRSCM)
  8. Sensing Diagnostic Module (SDM)
  9. Occupant Restraint Controller (ORC)
  10. SAS Unit (Sophisticated Airbag Sensor) Module

Każdy taki moduł posiada płytę PCB z mikroprocesorem lub kością pamięci EEPROM w której zapisywane są zdarzenia i błędy. To tam dzięki zdobytemu doświadczeniu realizowana jest usługa kasowania informacji o nim dzięki czemu przywracamy sterownik do stanu jak “z fabryki”.

 

Dane firmy

INNOCARS POLAND

Stary Wiązów 33
57-120, Wiązów


NIP: 6161540621

Zapisz się do naszego newslettera!